Marketing farmaceutyczny jest dość specyficzną gałęzią marketingu, do której można zaliczyć m.in. reklamę internetową placówek medycznych, a także reklamę wszelkich suplementów i leków, która jest o tyle trudnym zadaniem, że jest precyzyjnie określona przez założenia Prawa Farmaceutycznego, a także Kodeks Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego.Agencja pharmamarketingowa zajmuje się przede wszystkim działalnością w mediach oraz w marketingu internetowym, ponieważ treści, które mają trafić do potencjalnego odbiorcy, publikowane są głównie w radiu, telewizji oraz Internecie.
"Reklama" musi być jasno sprecyzowana, a więc wskazywać w neutralny sposób na badania kliniczne, które zostały przeprowadzone, a także powinna skupiać się na subiektywnych informacjach związanych z preparatem medycznym. A więc marketingiem farmaceutycznym można nazwać konkretną informację kierowaną do określonej postaci, np. wykazującej typowe objawy choroby. Oczywiście marketing farmaceutyczny nie tylko polega na reklamie leków i suplementów, ale również placówek medycznych
Internetowa reklama placówki medycznej
Szpitale, lekarze, a także gabinety medyczne najczęściej reklamują się w Internecie, ponieważ jest to miejsce, w którym pacjenci najczęściej szukają pomocy, a także sprawdzają dostępność terminarza danego lekarza. Agencje pharmamarketingowe specjalizują się w stworzeniu profesjonalnej strony internetowej, która będzie wizytówką lekarza lub gabinetu - strona powinna być intuicyjna, a także odpowiednie pozycjonowana, a więc nakierowana do określonej grupy odbiorców. Subtelna reklama powinna polegać na zaufaniu społecznym, wiarygodności oraz ukazaniu celu przekazu.
Zakres projektów agencji pharmamarketingowej
Podstawą stabilnego wzrostu biznesu jest konsekwentne i oparte na zaufaniu oraz pełnym profesjonalizmie budowanie świadomości wśród kadry medycznej. Oprócz motywowania i wsparcia sprzedaży, a także sporządzania analiz i raportów dotyczących klientów, agencja pharmamarketingowa prowadzi badania obserwacyjne, edukacyjne oraz kliniczne, a także zajmuje się edukacją specjalistów z branży medycznej, organizują konferencje naukowe stacjonarnie, jak również webinary farmaceutyczne czy zdalne spotkania naukowe, dzięki którym zarówno lekarze, farmaceuci, jak i pielęgniarze mają dostęp do najnowszej wiedzy.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy